hannapavift

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Hanna - 20 juni 2012 22:26

Hejsan!


Herregud, vilken resa jag har gjort än en gång. Efter 32 timmar på resande fot landade jag i Samoa. Allt jag kunde se var palmer. Värmen slog till direkt när jag klev ut ur planet. Jag fyllde i alla arrival-papper man måste fylla i, fick tag i min väska och var påväg in i turistinformationen.. Då fick jag syn på ett välkänt och omtyckt ansikte. Joe stod utanför flygplatsen för att hämta upp mig!! Jag sprang ut och gav honom en stor kram! Jag var så glad över att vara tillbaka.


Vi hoppade direkt in i en taxi och jag började berätta allt jag har varit med om sedan jag lämnade.. vilket var ganska mycket. Han berättade vad som hänt på skeppet. Taxin släppte av oss utanför ett underbart hotell och där kom nästa överraskning. Joe hade bokat ett rum för en natt så att vi kunde catcha upp och bara vara vi innan jag kom tillbaka til skeppet.


 


Vi spenderade några timmar med att försöka kontakta skeppet så att jag kunde komma ombord och hämta min bikini och lite annat. Oturligt nog hade skeppet flyttats sedan Joe hoppade av och vi kunde inte lämgre bara kliva på, utan vi behövde någon som hämtade oss i gummibåten. Till slut blev vi upphämtade och det blev kramkalas!! Så härligt att se alla igen. Vi lämnade så snabbt som möjligt så vi kunde få mer ut av dagen haha. Vi åt mat, badade i poolen och bara var. En av de finaste och mest romantiska dagarna i mitt liv.


Klockan 8.00 var det dax att bli upphämtade och börja jobba igen. På dagens schema stod det... STÄDNING. Wihoo. Våra passagerare för nästa resa skulle anlända dagen efter så skeppet var tvunget att se spotless ut. Och vilket resultat!

Dagen efter anlände våra passagerare och alla verkar engagerade och trevliga. Jag, Jim, Beno, Peter och Christine har blivit tilldelade 4-8 passet. Ser inte fram emot att bli väckt 04.00 på morgonen, men detta passet är härligt för du får både se solnedgången och soluppgången :)


Imorgon börjar resan mot Tonga. På vägen ska vi stanna till vid en ö som Eric (vår kapten) kallar New Potato, haha. Rersan dit tar två dagar sen tar det ca två dagar till till Tonga. Där ska vi cruiza runt i några dagar.


Detta är helt underbart och jag är så glad att jag är tillbaka. Även om sjösjukan slog till redan för två dagar sedan mår jag prima. Min kropp har vant sig vid värmen lite mer nu och jag dricker flera liter vatten.


Jag vill skicka miljoner kramar till min morfar som är sjuk. Jag älskar dig så mycket!!


Jag är så glad att jag fick träffa er alla där hemma. Jag saknar er redan <3

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards