hannapavift

Alla inlägg under augusti 2013

Av Hanna - 31 augusti 2013 01:52

Igår lämnade Soren Larsen White Bay i Sydney för att hämta upp sina passagerare i Circular Quay för deras första segling ner till Melbourne. Jag följde med Joe igår morse for att säga hejdå till honom och de andra och hjälpte dem med de sista förberedelserna.

De seglade iväg for att ankra i hamnen för en dags introduktion med hur man sätter segel, hur man klättrar bäst i masten och säkerhetsövningar mm. 


De lämnar Sydney idag, typ nu. 


Yesterday Soren Larsen left White Bay in Sydney to pic up their voyage crew at Circular Quay for their first leg down to Melbourne. I went with Joe yesterday morning to say goodbye to him and the other crew members. They sailed away to anchor in one of the bays in the harbour for one day of introduction with how to climb the mast, set sail and emergency procedures etc. 


They leave Sydney today, around now.

 







Pip, Amelia and Jess just before take off


Captain Marty and engeneer Greg


Joe and Jackson with passengers in the background



So pretty!

See you again in 5 weeks! v

Av Hanna - 28 augusti 2013 02:42

Senaste manaden i Sydney i bilder :)

 

August in pictures!



Soluppgangen under ett av mina morgonskift pa farjorna

The sunrise during one of my morning shifts on the fast ferry

 


Till alla er som inte tror pa att det kan vara kallt i Sydney. Detta ar jag pa jobbet en kvall. Uggs, jeans, dunjacka och mossa!

This is to all of you who don't believe me when I say it can be cold in Sydney. This is me one night at work!

 


En riktig gladjespridare i stan

It def made me smile :)

 


Jag och Jimmys syster Emma. Hon gor en egen resa i Australien for tillfallet och kom pa besok i Sydney. Sjalvklart visade jag och Joe runt henne pa Soren, dar hennes lillebror jobbade med oss :)

Me and Jimmy two hats sister Emma. She's on a big trip in Australia and came for a visit in Sydney. Me and Joe showed her around on the Soren, where her little brother worked with us :)

 


1 meter lang pizza! Vi at allt :)

1 meter pizza! We ate it all :)

 


Vackra Joanna. Eller ar det Joe?

Beautiful Joanna. Or is it Joe?

Av Hanna - 28 augusti 2013 01:42

Hej pa er!


Detta inlagg kommer att borja pa samma satt som det forra.. Vardagslivet rullar pa.

Snart ar Ausgusti over och jag har sa manga roliga saker att se fram emot. Den trakigste, dock, hander redan pa fredag. Soren Larsen aker ut pa sin 5 veckors langa resa ner till Melbourne och Hobart (Tasmanien) och Joe ar med i besattningen. Det kommer att vara konstigt att vinka hejda till skeppet, jag ser det fortfarande som mitt hem och nu lamnar hon utan mig. Jag ar sa glad for Joes skull och jag tror att denna resa kommer vara bra for honom. Lite variation och han kommer att fa se Tasmanien (jag ar sa avundsjuk!!). Jag kommer att sakna honom sa mycket, vi lever sa nara inpa varandra och vi har inte varit ivag fran varandra sa lange tidigare.


MEN, Elin kommer nasta vecka!! Jag kan inte fatta att det bara ar 1 vecka kvar. Anda sedan hon berattade for mig sa har dte alltid varit sa langt fram i tiden.. men nu ar det bara 8 dagar kvar. Jag har inte sett henne pa over ett ar.. kommer kanske att krama ihjal henne pa flygplatsen.

Jag har planerat sa manga roliga grejer och jag kommer att fa visa henne mitt liv har nere! JAAAAAAAAAAGGGG AAAAARRRRR SSSSAAAAAA GGGGGLLLLLAAAAADDDDD!!!!!!! :)



From Soren's refit


Hello my dear friends!

Living in Sydney has been both fun and really challeging. During August, I've been working as much as possible to fund my next travels. First one starts next week! MY SISTER IS COMING OVER! I'm so excited and I can't wait!! She's staying with me for 2 weeks and then we go to Byron Bay for 5 days.


Though, on Friday, the Soren is leaving Sydney for it's amazing trip down to Melbourne and Hobart (Tasmania). They're going to be away for 5 weeks and Joe is part of the crew. We've never been away from eachother that long. And yes, I'll miss him. But, I'm really happy for him. He's worked his ass off :)


xxxx

Av Hanna - 21 augusti 2013 14:10

Med detta inlagg vill jag skicka miljoner grattiskramar hem till min morbrorStefan som fyllde ar for tva dagar sedan! Grattis i efterskott!!!! :)


Jag hoppas att du fick en jattebra dag med vanner och familj. Jag onskar att jag kunde varit dar. Men, snart ar det inte sa langt innan jag ar tillbaka igen :)


Ta hand om dig!

Saknar er alla sa mycket

Av Hanna - 8 augusti 2013 07:29

Det kanns som att jag har ett vardagsliv i Sydney nu. Jag hyr en lagenhet, jobbar i stan, ar medlem i ett gym och ett bobliotek, vilket jag sitter pa for tillfallet. Jag har precis avslutat mitt skift for Thunder Jets och har nu lite vantetid innan mitt nasta skift for Sydney Fast Ferries borjar.

For tillfallet springer jag mellan tva olika jobb. Jag prioriterar mitt jobb for Fast Ferries och har jobbet for Thunderjets vid sidan om. Sa, nar jag inte jobbar for Fast Ferries sa forsoker jag jobba for Thunder Jets. Jag har bestamt att Ausgusti ska vara en jobbmanad da jag ska forsoka tjana sa mycket pengar som mojligt for mina nasta resor!


Det ar redan Augusti och manaderna rinner forbi. Det ar nu mer an ett ar sedan vi lamnade Sydney ombord Soren Larsen for var 7 manaders resa i Stilla Havet. Det ar ocksa nastan ett helt ar sedan vi kom tillbaka. Jag kan inte forsta var tiden tagit vagen. Igar cyklade jag ner till skeppet for en bbq och det kandes bade konstigt men roligt pa samma gang. Soren haller pa att bli redo for en ny resa. Denna gangen ner till Melbourne och Tasmanien. Joe har en saker plats som Third Mate. Detta blir hans forsta jobb/resa som en officer. Han har studerat jattehart och jag ar sa stolt over honom och jatteglad att han far den har chansen. Dock, betyder det att han kommer vara borta i 6 veckor.


Jag kommer att vinka hejda till Soren den 31 Augusti, MEN jag kommer att krama luften ut min basta lilla syster den 5 September! Jag kan inte forsta att hon kommer ner. Det har nog inte slagit mig an riktigt. Jag har sa manga planer och ideer och jag kan inte barga mig! Jag kommer att fa visa mitt liv har nere for en av de som betyder allra mest och en av de som jag kant mig skyldig till att jag varit borta sa lange. Men, nu kommer hon att fa se varfor jag stannat i snart tva ar. Missuppfatta mig inte nu, min syster har aldrig varit arg eller fatt mig att kanna mig skyldig for att jag inte varit hemma. Men, jag ar den aldsta och hon har fyllt bade 18 och 19 utan sin storasyster. Tva viktiga ar dar mycket hander. Och jag kan inte hjalpa att kanna att jag skulle ha varit dar.

Vi kommer ha sa kul och kunna ha med oss detta resten av vara liv. Nar vi sitter pa alderdomshemmet sa kan vi beratta for de andra att vi reste tillsammans i Australien nar vi var 20! haha :) Gud lillan, vad jag saknar dig!


Det har faktiskt varit en kall vinter har nere, tro det eller ej! Inget i jamnforelse med Sverige, men att inte vara beredd pa kylan har varit det varsta. Hemma har jag min dunjacka, mina tjocka skor, understall, mossa och vantar. Men har nere hade jag inget. Sa det blev nagra snabba inkop pa Kmart!!

Vintern har suger! Det regnar mest och kanns precis som host. Men i Sverige vet vi i alla fall att snon kommer.. nagongang.

Varmen borjar sa smatt hitta tillbaka och igar kunde jag sitta ute en liten stund i shorts och t-shirt. Nar sommaren val kommer sa kommer jag att inse varfor jag ar har och jag ska verkligen ta vara pa min sista tid har i Australien!


Nu ska jag springa ner till hamnen och hoppa pa Maggie Cat! Dax for mitt nasta skift.


Love you all!!

Av Hanna - 1 augusti 2013 14:30





Manly, en liten forort till Sydney, ligger precis vid havet och kryllar av svenskar, brasilianare och engelsman! Det ar ett jattefint stalle och hit aker jag ganska ofta for att bada eller traffa vanner. Det ar en valdigt popular plats att for surfare (vagorna ar alltid sjukt hoga) och det kryllar av dem ocksa ;) Det ar sorgligt nog lite jobbigt att ta sig dit. Jag maste ta bussen i ca 30 min och sen en farja i 35 min.. Men det ar hur fint som helst och definitivt ett av de basta stallena i Sydney. Elin, hit kommer vi att aka nagra ganger!

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards