hannapavift

Alla inlägg under september 2013

Av Hanna - 14 september 2013 09:47

Hej hej hallå!

Som alla vet vid det här laget så har min fina lillasyster anlänt till Sydney. Hon har nu varit här i mer än en vecka, men vi har haft fullt upp så jag har inte hunnit uppdatera förrens nu. Idag har vi en lugn dag då vi tar igen våra krafter inför nya äventyr nästa vecka.


Första dagen i Sydney började med en underbar frukost på Pancakes on the Rocks. Stora amerikanska pannkakor med jordgubbar, vaniljglass och grädde! Så gott. 

Efter det tog vi oss ner till hamnen för en segling på Svanen, skeppet som jag arbetade på när jag först kom till Sydney. Alla var så snälla mot Elin och vi hade jätteroligt med att klättra i masten och sätta segel. Hon är snart en ny del av besättningen ;)


Jag höll en liten rundvandring och visade henne var jag brukade sova och var vi brukade äta middag mm. En väldigt cool känsla att kunna få visa en del av mitt liv här nere. Varje gång jag ser skeppet segla förbi i hamnen får jag en varm känsla i härtat, jag hade en underbar tid ombord med helt sjukt bra människor!


Äventyret fortsätter med Whale Watching, Blue Mountais och mycket mycket mer! :)


// As you all know by now, my sister's in town. She's been here for over a week now and we've been so busy that this is the first time I have some time over to update the blog :)


Our first day togehter in Sydney started at Pancakes on the Rocks (where else??). Big American pancakes with strawberries, vanilla ice cream and whipped cream! AMAZING!

We headed down to the harbour after the beautiful breakfast for a sail on the Southern Swan, the tall ship I used to work for when I first came to Sydney. Everyone was so nice to my sister and we had heaps of fun climbing the mast and setting sail. She's in traning to become a new crew member ;)


We walked around on the ship and I showed her where I used to sleep for 4 months and where we used to eat dinner etc. A very cool feeling to be able to show my sister my life dow here. Everytime I see the Swan sail past on the harbour, I get a warm feeling in my heart, I had the best time on board with amazing people.


The adventure continues with Whale Watching and the Blue Mountains! //

 


Elin at Pancakes on the Rocks

 


Beautiful Southern Swan

 


Elin down below on Swan
 

 
Elin helping setting sails


Coatching :)


She made it!

 


Lovely Brendan and Jess!

 

Me, James, Elin, Jennifer, Jess and Caroline

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

RSS


Skapa flashcards