hannapavift

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

I'm coming home!

Av Hanna - 18 oktober 2014 03:45

-- 2,5 veckor kvar tills jag är åter på svensk mark. Detta blir förmodligen mitt sista inlägg på resande fot innan jag kommer hem. I 3 år har du varit med mig bloggen och hjälpt mig att uppdatera mina kära där hemma.


Imorgon börjar vi en kayak/vandring-tur ute i Abel Tasman i tre dagar. Efter det är det full rulle att packa väskorna och att städa bilen innan vi lämnar Nya Zeeland.

Det är än en gång tid att packa upp mitt liv i min ryggsäck och förflytta mig till en ny destination. Denna gång är det inte en ny plats, men det är hemma. I Skåne.


Jag ser så mycket fram emot att se alla era glada ansikten igen. Det är på tiden att jag kommer hem ett tag nu. Tack för allt stöd ni där hemma gett mig under dessa år utomlands. Ni har definitivt gjort min tillvaro här borta enklare. Vi ses snart!


// This one goes out to all of you beautiful people that have made my 3 years abroad to something incredible.

I’m boarding a plane in 2,5 weeks with destination Sweden and I’m leaving the Southern Hemisphere. It feels like it’s an end of an era. Even though I can’t wait to finally hug my family again, I’m gonna miss this part of the world. Especially Sydney, one of the greatest places on earth.

 

Most of you probably already know my story down under, I want to thank all of you!

The hilarious ladies that travelled with me and made my Greyhound-bus journey along the East Coast of Australia easier, the amazing Swan-crew for the 2011-2012 summer season in Sydney Harbour, the Soren Larsen crew from the South Pacific Voyage of 2012 (you all rock!), Stacey, Jen and Jess, The Tunder Jet girls who made my last months in Sydney great, My Fat Camel Family in Auckland and my lovely Cardrona people!

 

All you guys have made this whole journey amazing and I want to thank every single one you! You know you can always contact me if you ever need a place to sleep in Sweden!

 

Over and out. //

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå! Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning. Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg ...

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:51

Okej, jag har nu avslutat min sista dag for cardrona. Nu är bilen packad igen för en 2,5 veckors road trip på nya Zeeland vilket sedan följs av en dag av nostalgi i Sydney, två veckor av sol i Thailand, en dag att visa joe Köpenhamn och som sen avslu...

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina! Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag h...

Av Hanna - 1 augusti 2014 23:57

Hej kära familj och vänner! Det blixtrar och dundrar här i Wanaka idag och Cardrona har tagit beslutet att inte öppna. All personal satt utanför kontoret i byn i 1 timme och väntade på ett svar, ska vi öppna eller inte? Sen kom det vackra ordet: ...

Av Hanna - 15 juli 2014 13:34

Hej på er mina fina vänner! Jag hoppas att allt är bra med er vart ni än befinner er. Här nere på Nya Zeeland går allt enligt planerna. Jag gillar wanaka! Jag Babetap med ett gäng riktigt härliga människor. Jag älskar att träffa människor från al...

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

RSS


Skapa flashcards