hannapavift

Alla inlägg under september 2011

Av Hanna - 29 september 2011 07:34

Namen hej!


Nu har vi lamnat Byron Bay och tagit oss med bussen upp till Surfers Paradise! Grymt coolt har uppe, men ganska mainstream som folk har varnat oss for. Men vi gillar det.


Nar vi kom fram till stationen sa blev vi upphamtade av var hostel som vi hade fatt ett billigare pris pa genom resebyran vi har bokat en massa roliga aventyr med! Cheers hette det. Och ja, vad ska man saga. Inte var stil precis. Vi har bott pa sunkigare stallen men dar fick man anda en kansla, men inte har! Droppen var nar jag skulle pa toaletten och sag en kackerlacka :(

Sa, idag bytade vi hostel! Nu bor vi pa ett jattebra stalle som heter Backpackers in Paradise och vi trivs som fisken i vattnet!

De soker personal dar ocksa sa vi har pratat lite om att stanna har i ca tre veckor for att fa gratis boende. Det ska vi nog bestamma oss om idag :)


Det sjukt braiga ar att det ar Uni Games i stan just nu! Studenter fran universitet runt hela Australien ar just nu i Surfers och har ar fullt med roliga manniskor hela tiden! Vi kunde inte ha prickat in en battre tid att stanna har :)


Igar var vi pa en pub crawl. Vet inte riktigt vad jag tyckte om den.. Tycker det ar lite pinsamt nar man gar som en stor grupp fran klubb till klubb. Men denna borjade i alla fall med bowling, dar man fick en gratis shot varje gang man strikade! Jihaa haha :)


MEN DET BASTA AV ALLT. Imorgon ska jag ut pa en tur i regnskogen har i narheten. Bussen hamtar mig 08.30 och jag kommer hem igen 17.00 :D ska bli riktigt haftigt!


Har ocksa fatt veta att mitt lilla kusinbarn ska heta Meja Ingrid Lilly <3

aw, vill traffa henne!


Detta ar vart transportmedel langs ostkusten. Greyhoundbussar. Har har jag precis atit en cheesburgare fran McDonalds och har en stooor chokladmuffins i vaskan.. (LYCKA)




Surfers Paradise!



Sjukt laskiga faglar som ska ha ens mat :(


Kajsa och Elin!


Och en bild pa Antonias nyodlade mustasch far avsluta detta inlagg!


Massa pussar och kramar!

Av Hanna - 26 september 2011 07:24

Hej pa er!


Hur ar det med er alla dar hemma? Har dromt lite laskiga drommar om er dar hemma sa skulle ni inte kunna lamna en liten halsning i detta inlagget nar ni skriver om allt ar bra?? Vill veta! :)


Tankte lagga in nagra bilder fran surfinglagret har haha. Har antligen fatt en dator som vill jobba med mig och inte mot mig.


Kan ju beratta lite om helgen ocksa. haha, vi ar nu uppe i Byron bay och har varit ute hela helgen. I fredags var jag faktiskt ute sjalv pa Cheeky Monkey. Antonia har varit sjuk :( Tankte bara ga dit och kolla laget men det slutade med att jag var dar anda till typ 02.00 Haha, sjukt rolig kvall :) Pa lordagen var vi dar bada tva och da hamnade jag i ett brak med en idiot till tjej som kastade en drink pa mig och sa: "Go back to your fucking country, nobody wants you here!". Hahaha, allt for att jag hade rakat knuffa till hennes kompis i baren lite. Hahaha, helt sjukt.


Har for ovrigt atit den ACKLIGASTE korven i mannaminne har. Usch och fy och bla!


yees jag lyckades!


men ofta sag det ut sahar haha :)

Av Hanna - 23 september 2011 08:30

Hej pa er!


Nu ar jag tillbaka i civilisationen efter fyra dagar ute i buschen tva timmar soder om Sydney i en by som heter Gerroa. Bussen dit hamtade oss inne i centrala Sydney 07.30 i mandags morse. Val framme i Gerroa blev vi hamtade av tva av vara (SNYYYGGGGGGGGGGGGGAAA) surfinginstruktorer. Vi blev alla uppdelade i rum med sex baddar och det visade sig att dar var fyra andra svenska tjejer sa vi delade rum med dem.


Direkt nar vi fatt vara rum sa fick vi lite instruktioner om hur allt skulle ga till och sen blev vi tilldelade vars en vatdrakt. Haha, valdigt konstig kansla att ha pa sig. (sarsklilt nar man var tvungen att ta pa sig en blot!). Vatdrakten hade tre siffror som man skulle komma ihag, men som tur var sa hade jag 111. Valdigt latt att komma ihag!


Darefter foljde var forsta surfinglektion och vi blev indelade i tre olika grupper. Mina instruktorer hete Tom och Anna och dom var superharliga. Jag hade problem med att fa till tekniken och stalla mig upp pa bradan. Jag klarade definitivt inte det pa forsta lektionen. Det ar grymt mycket jobb ocksa som ska till for att lyckas. Alla hoga vagor var man radd for i borjan, men det blev battre och battre for varje dag. Aven att kunna hantera bradan, bara den och kontrollera den i vattnet. Snacka om att man har lite battre armmuskler nu! Elin, nu far du passa dig nar jag kommer hem! ;)


Schemat for dagarna sag ut sahar:

07.00 - Frukost

08.00 - Vatdrakter pa

08.30 - 10.30 - Surfinglektion

ca 13.00 - Lunch

15.30 - 17.30 - Surfinglektion

18.30 - Kvallsmat


Snacka om att man var trott pa kvallarna. Sen blir det morkt har vid 18 pa kvallarna sa det kanns som att det ar mycket senare an vad det ar.


Dag tre fick jag antligen in tekniken och klarade det ganska bra.


Vid varje lektion fanns dar en kameraman som fottade oss alla ute i vattnet. Vara instruktorer var ocksa med i vattnet och hjalpte oss och surfade bredvis oss och spelade in videos. Sa sjukt coolt! Sitter har med min skiva men den reaggerar inte i datorn, sa bilder pa mig i vattnet far vanta lite hehe.


Igarkvall klockan 22 satte vi oss pa Greyhoundbussen upp till Byron Bay och har ar jag nu. Vi ska snart ivag och handla mat och vin och lite senare ska vi dansa pa borden inne pa cheeky monkey!


Hoppas att allt ar bra med er dar hemma.

Saknar er!



  Dock akte vi med Rip Curl surfcamp! haha


  


  


  

Swweeeeeeeden!


  

Vi med en av favoriterna Shane :)


  

Antonia, Nalia, Sanna, Carro och jag!



Av Hanna - 23 september 2011 08:15

Hej hej familj och vanner!


Det har varit dalig uppadatering har men det har hant sa mycket och internet kostar har. Inte bra nar man ska leva snalt och spara pengar!

Tankte beratta lite om i sondags. Jag och Antonia tog en liten tur ut till det valkanda Bondi Beach! Grymt coolt att se det i verkligheten och inte bara pa tv. Dock blaste det ganska mycket sa det blev mest att vi gick runt och tittade lite i omradet.

Vi foll nastan over ett racke nar vi sag en snyyyygg kille gora massa yogapositioner nere vid ett betongblock som stack ut i vattnet.. mums, haha!


Har har ni det, helt sjukt fint!


  


  


  


Massa massa pussar!!

Av Hanna - 16 september 2011 05:37

Heej!


Hoppas att allt ar bra med er dar hemma! Sjalv har jag det helt sjukt bra! Min andra dag i Sydney har borjar for nagra timmar sedan och just nu sitter jag och Antonia pa en resebyra och bokar batresor och nadra aventyr till Whitsundays mm!


Under flygresan tankte jag tanken pa att ge upp nagra ganger, men nar man val kom fram var det sa vart den langa tiden! Pa tagstationen i Sydney motte jag Antonia for forsta gangen och vi klickade direkt! Kandes som att man traffade en gammal van.


Vi checkade in och tog sedan er tur i stan, kopte mat och satte och och kakade vid operahuset. MEN, helt plotsligt dyker det ner en fiskmas fran ingenstans och biter tag i min hamburgare och finger! Jag ger ifran mig ett sant dar harligt fjortisskrik och springer nastan ivag. Hatar fiskmasar, men jag vann!


Forsta kvallen blev lugn och vi la oss tisigt sa att jag kunde catcha upp med mina sovtimmar.. ligger liiite back. Men idag kanns det mycket battre an igar.


Nu ska vi snart ga till Darling Harbour och sen fixa lunch. Ikvall blir det en tur upp i nagot torn och sen besok pa Scu bar!


Ta hand om er!

v



  ANTONIA


 

 

  

Av Hanna - 15 september 2011 11:57

Heeeej!


Nu ar jag framme i Sydney och allt ar helt supercoolt!

Mer uppdatering en annan dag for nu ska jag ata.

I'm starving!


v

Av Hanna - 14 september 2011 01:40

Betraktelser fran Dubai flygplats :

  • De har angande hett vatten i toaletterna. Inte skont nar man ska pa dass!
  • Palmer nastan anda upp till taket
  • En sjo mitt inne pa flygplatsen
  • Hoga bord till tangentbordet.. lilla jag nar knappt upp!
  • Men, haftigaste och maktigaste flygplatsen jag varit pa!

4 timmar kvar till boarding!

Jag vill sova

v

Av Hanna - 13 september 2011 22:33

Hej!!


Nu ar jag pa flygplatsen i Dubai! Nu vantar en 9 timmars vantan innan nasta flyg. Men, det kanns som att det kommer ga ganska fort.

Allt har gatt bra forutom en galen man som slog och spottade pa sin fru, skrikande barn och en snarkande granne. Hade fyra saten helt for mig sjalv sa jag lag ner och sov en stund under resan. valdigt skont!!


Flygvardinnorna hadde jattefina hattar pa sig ocksa och de var jattetrevliga. Dock kanns det som att man ar lite mindre vard nar man sitter i ekonomiklass.. busissnes har silvriga stolar och first class har gudiga stolar och far morgontofflor tom! Men jag fick iaf mat och dricka. Racker ganska bra faktiskt.


Lyckades checka in min mobil i Kopenhamn sa jag far inte tag i den forrens i Sydney. Men da ar det ju tur att facebook finns. Har fatt tag i mamma, pappa och elin sa det kanns bra.

Nu ska jag logga ut, satta mig och vila och sen kopa mat pa burger king!

Ta hand om er dar hemma.
Jag saknar er redan
v

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards