hannapavift

Alla inlägg under juni 2013

Av Hanna - 25 juni 2013 04:15

Okej, nagot haftigt har precis hant. En av tjejerna fran Sydney Fast Ferries kontor har precis kontaktat mig och fragat om jag vill att en av mina val-bilder ska bli publicerad i The Informed Tourist Newsletter!!

De vill ha bilden utan mitt namn pa, vilket jag forstar for mitt namn ar megastort pa bilden jag har lagt ut. Sa, jag skickade en utan mitt namn, men jag gjorde aven en kopia dar jag forminskade mitt namn och flyttade det till ett horn, med forhoppningar att de ska valja den bilden. Men i och med att de ville ha en utan mitt namn sa vet jag inte vad som kommer att handa. Om de valjer bilden utan mitt namn sa ska tjejen pa kontoret forsoka fa dem att namna mig i texten.

Jag ar sa stolt over denna bild, sa att inte ens bli namnd for vad jag gjort hade varit jattetrakigt.


Ok, something cool just happened to me. One of the girls from the Fast Ferry office just contacted me asking if I want my amazing whale picture to be published in The Informed Tourist Newsletter!!

They want the picture without my name on it, which I can understand cause my name is huge on the picture that I've uploaded. So, I sent one without my name, but I made a copy on which I made my name smaller and moved it to the right corner. Since they asked for a picture without my name on it I don't think they will choose the one with my name.. but if that happens, the girl in the office will try and see if they can mention my name in the text.

I'm so proud of this picture, and to not be named at all for what I've done would be so sad. Fingers crossed!!

 


Av Hanna - 18 juni 2013 06:58

Hej pa er!


Jag vill bara visa er mitt senaste inkop. Min sprillans nya cykel!!

Den ar sa underbar att nar jag aker till Nya Zeeland sa kommer jag ta med mig den. Och sen skicka den till Sverige :)


I just want to show you my new bike! It's so amazing that when I go to NZ, I will take it with me :)

 


Av Hanna - 15 juni 2013 04:59

Oj oj oj vilken underbar dag jag hade igar. Jag gjorde mitt andra traningsskift pa farjan och med det kom aven ett Whale Watching skift.

Klockan 10.00 lamnade vi Circular Quay och redan under den forsta halvtimmen sag vi tva unga valar. Vi foljde dem (sjalvklart efter reglerna, 100 m ifran - aldrig rakt i deras fardriktning eller jagandes). De var pa ett valdigt lekfullt humor och gav oss en riktig show! De gjorde alla trick mojliga och det var en succe!


Oh my God what a day yesterday was. I did my second training shift onboard our ferries and with that followed a Whale Watching shift.

We left Cirqular Quay at 10 am and we spotted two young whales during the first half hour. We followed them (of course by the rules, 100 meters away - never in the path or chasing them). They were in a very playful mood and gave us a real show! It was a sucess!

Alla bilder ar tagna med min Sony a37 och de tillhor mig. Jag ar oerhort stolt over dessa bilder och jag lagger upp dem pa internet for att visa mina familj, slakt och vanner. Om du vill anvanda nagon bild, snalla kontakta mig forst pa hanna8_@hotmail.com

 

All pictures are taken with my Sony a37 and they belong to me. I'm so incredably prod of these pictures and I'm putting them on internet to show my family and friends. If you want to use any of the pictures, please contact me first on hanna8_@hotmail.com

 


 


 


 


 



Av Hanna - 12 juni 2013 16:30

Att bo pa ett gammalt skepp hade sina motgangar, men medgangarna var fler. Jag traffade manniskor fran hela varlden - Frankrike, Finland, Japan, Argentina, Chile, Australien, England, Danmark, USA, Kanada, Tyskland och Nya Zeeland for att bara namna nagra.


Tank dig att du ar ute och reser, vid manga tillfallen sjalv och du far ett jobb pa skeppet. Helt plotsligt har du ett tak over huvudet och i de basta fallen, mat pa bordet. Min tid med Sydney Harbour Tall Ships har varit de basta 15 manaderna av mitt liv, men ocksa de mest utmanande och pafrestande.

Nar jag forst borjade sa var jag helt sjalv i stora Sydney. Jag flyttade in pa skeppet och alla tog mig under sina vingar. De kunde se att jag jag arbetade hart och att jag ville lara mig. Jag spenderade timmar med att forsoka larna mig alla olika rep for segel mm. Vi spenderade jul och nyar ihop och vi var alla i samma situation, langt borta fran vara hemland.


Fyra manader senare kom det storsta aventyret av dem alla. Jag fick mojligheten att segla 7 manader pa Soren Larsen i Stilla Havet. Jag tvekade i borjan. Jag ville forst inte aka. Men sen insag jag att over 300 personer hade ansokt om platsen som jag blivit erbjuden, jag skulle vara en idiot om jag tackade na. Sa, jag sa ja och fick spendera 7 manader med Joe och nagra av mina basta vanner och upptacka de olika oarna i Stilla Havet.


Ni vet mycket av min historia tillsammans med Sydney Harbour Tall Ships, sa jag ska inte babbla pa for mycket. Men, jag ar sa otroligt tacksam for utmaningarna som de givit mig och mojligheterna som jag blivit erbjuden. Jag har vaxt sa mycket i mig sjalv och ar inte radd for att ta mig ann galna ideer.


Att bo pa ett skepp och segla dag ut och dag in upp och ner i hamnen ger dig tillatelsen att vara lite galen ibland. Har har du Jessica och Mike, nagra av de tva roligaste pa skeppet innan jag lamnade. De hade trakigt och fick for sig att starta en duell. Ma baste pirat vinna!



Av Hanna - 9 juni 2013 07:23

Just nu sitter jag och planerar mina nasta aventyr.Med mitt visum kommer en regel, att du far endast arbeta for ett fordetag 6 manader i strack. Sa, den forsta november maste jag sluta arbeta for Sydney Fast Ferries. Sorgligt, men det ar tid for mig att utforska mer av Australien efter dessa 6 manader. For, tro det eller ej, jag har endast varit pa ostkusten. Nu ar det dax for outbacken och vastkusten! Jag vill se krokodiler, the Kimberly's och vara voluntar pa ett delfin reserv. Jag kommer alltid alska Sydney, men jag borjar kanna att min tid i har narmar sig sitt slut. Och ska jag vara arlig sa kanns det bra.

Australien och Nya Zeeland, here we come. Ja, ni horde ratt! VI. For Joe foljer med mig!




Alskade Sydney



Och som ni vet sa ar jag sa glad att min basta lillasyster kommer hit. Den 5 september klockan 22 kommer jag att sta pa flygplatsen och vanta pa dig bastis! Ah, sa kul vi kommer ha. Vi ska sola, bada, jag ska ta med dig pa Whale Watching och vi ska segla i hamnen. Vi ska dansa natten lang, aka pa surflager och roadtrips.

Jag alskar dig!



Och nu en bild pa mig fran den senaste refit av Soren Larsen. Herregud, vi jobbade 12 timmar varje dag i tva veckor utan en ledig dag!


Om ca en timme ska jag cykla ivag till Blackwattle Bay dar jag ska bartenda pa en bat for den sista helgen med Vivid Festivalen.


Vi hors snart igen!

Av Hanna - 1 juni 2013 14:39

Okej, nu har vi antligen gjort oss av med var kyl som gick sonder. Plus att jag har stadat lite. Nu ar vi redo att visa er lite bilder :)



  


Vara "carvings" som vi kopte i Vanuatu






Utsikten fran vart koksfonster. Fyrverkerierna kommer fran Darling Harbour, varje lordag :)


Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards