hannapavift

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 31 oktober 2011 03:17

Hej pa er!


Imorgon ar det antligen min tur att aka ut med min Whitsundaybat till paradiset! Aker imorgon formiddag och kommer tillbaka pa torsdag formiddag. Ska snart bege mig till OZ sails kontor och fa en massa information om resan. Kommer fa snorkla och dyka om jag vill! Dock maste man ha en vatdrakt pa sig sa man inte blir stucken av maneterna har. Gor tydligen jatteont :( Jag langtar!

Pa torsdag kommer nog Sanna fran surfinglagret upp hit och pa fredag eller lordag borjar jag nog rora mig uppat mot Magnetic Island.


Men det ar trakigt ocksa att lamna Airlie Beach, for idag maste jag saga hejda till alla har. Men speciellt till Ryan. Vi har spenderat varje dag tillsammans har i mer an en vecka nu. Jatteharlig kille! Han har fatt jobb som dykinstruktor pa en av batarna ute bland Whitsundayoarna. Grymt coolt.


Var sista dag kommer bli sjukt bra dock! Idag kommer folket fran Noosa tillbaka fran sin bat och idag ar det Halloween! vilket betyder FEST. Vill kla ut mig, men har inte riktigt pengarna :( Men det kommer nog bli sjukt bra anda. Anna ska vara hajoffer och Pearse ar en dod barbie!! Hahaha.


Nej, nu maste jag ut pa stan och handla mer solkram och aksjuketabletter!

Hoppas att ni alla har det superbra dag hemma <3


 

Saknar dessa tva engelska tjejer! De gjorde Fraser Island!


 

Jag, antonia och Cherry pa Fraser Island!


 

Jag pa Fraser Island


 

Ryan och en annan tjej som jag inte riktigt kommer ihag namnet pa haha..

Av Hanna - 28 oktober 2011 02:37

Hej pa er!


Jag haller fortfarande till i lilla Airlie Beach ganska hogt upp pa kusten. Har ar helt underbart och jag har traffat sa manga goa manniskor. Tyvarr akte de roliga engelska tjejerna i onsdags. Ganska tomt utan dem. Antonia akte vidare uppat igar sa nu ar jag helt fort mig sjalv! Har som tur ar min hostelkompis Ryan. Vi har bada bott har i en vecka nu haha! :)


Idag kommer mina kompisar fran Noosa hit, ska bli aweeeesome!! :D Sjukt harliga.


Okej, mindre an 5 min kvar pa internetet nu.. aaah. Men jag orkade inte ga bort dit dar det ar gratis ;)


Hoppas att ni alla mar superbra! v


Av Hanna - 21 oktober 2011 05:01

Hej pa er!


Nu har jag lite mer tid att uppdatera om vad som hander har nere i detta underbara land. For tillfallet ar jag uppe i en by som heter Airlie Beach. Har avgar batarna ut till Whitsunday oarna. Men, just nu ar vadret ganska daligt (regnsasongen har dragit igang), sa min battur far vanta i ca 1,5 vecka. Antonia aker pa sin pa sondag sa efter det reser jag ensam.


I lordags i forra veckan anlande vi till Hervey Bay och checkade in pa Palace Hostel for var resa over till Fraser Island morgonen efter. Vi fick bo i samma rum som tva helt sjukt harliga engelska tjejer, Chloe och Michelle. Vid 16 var det dax for en liten orientation dar vi fick traffa var guide och fick veta hur allt skulle ga till.

Sen skickade de ivag oss till mataffaren for att handla mat for ALLA dagar. Haha, alla sprang runt som yra hons! Sag ganska kul ut.


Nasta dag ringde klockan 05.15 och vi fixade till oss och checkade ut. Vid 8.00 var vi inne i bilarna och pavag till farjan. Jag blev placerad i framsatet bredvid guiden haha! Och Antonia i baksatet. Jag ar for ung for att kora en hyrd bil har (maste vara 21) :( Koper jag en behover jag bara vara 18.



Vi kom over till Fraser Island ca 1,5 timme senare och borjade var korning over on. Var bil fastnar direkt i en backe eftersom var ledarbil var lagre an de andra och dar sitter vi ett tag innan "Cherry" (som guiden kallades.. hehe) far loss den. Vi fortsatter och kommer antligen fram till Lake Wabby. En sjo mitt i oknen. Ser ganska sjukt ut. Dar stannar vi ett tag och badar, solar och spelar fotboll. Vi forsokte aven se skoldpaddor, men utan resultat haha.



Vi borjade sen kora till vart lager for dessa tre dagar. Mycket snyggt stalle faktiskt, med rent vatten och vattentata talt (iaf mitt, antonias, chloes och michelles .. de andra fick ga upp vid fyra pa morgonen for att tomma sina talt medans vi sov pa haha). Dar fick vi reda pa att det saklart.. inte fanns toaletter i narheten. Sa, om man behovde gora sina behov sa skulle man alltid ta med sig en stock om det var morkt (sa att man kunde forsvara sig mot dingos) och var man tvungen att gora en nummer tva sa skulle man ta med sig en spade.. jiha. Och dessa dingos ja. Vilda hundar som typ ater allt. En kom in pa campet och stack ivag med en troja haha.



Pa kvallen var det dax for fest och var guide var i det basta party modet ever. Haha, han drack en helt flaska whiskey sjalv som han blandade med cola. Ni kan ju bara tanka er vad som hande efter det. Dans pa bilarna och pa borden! Riktigt harlig kvall som avslutades med en promenad pa stranden i manskenet :)


 


 

Nasta dag var det dax att hoppa in i bilarna igen. Lite laskigt med tanke pa att var chauffor drack en hel flaska whiskey kvallen innan.. men det gick bra. Den har dagen kollade vi pa Eli Creek, ett batvrak, Champagne Pools och Indianj Head. Helt sjukt sa fin den on var. Och det enda man hade pa fotterna var flip flops.. trots att man typ gick i berg. Hahaha, sjukt chill!


 

 

 

Nasta kvall gick i gardagens fotspar och vi hade ala skitkul. Nasta morgon var det dax att packa ner allt for att borja beg oss hemat. Lite ledsamt, jag hade garna haft en natt till dar ute i vildmarken med digosen :) Nar vi kom tillbaka till hostlet sa gjorde vi oss alla fina och gick till en kina restaurang. Jag at fisk.. haha! Vagar inte riktigt ata kinamat har pga allergin.

For tillfallet ar jag uppe i Airlie Beach och jag alskar detta stallet! Ska stanna har i ca en vecka till och da aker jag pa min battur bland Whitsundayoarna! Michelle, Chloe, Antonia, Lea, Steve, Fiona och Emily fran Fraser har varit har denna helgen och vi har haft grymt kul! Idag kom Antonia tillbaka fran sin battur och hon har haft det helt underbart! Sett delfiner och allt. Ah, jag langtar! :)

Hoppas att ni alla mar super dar hemma! Saknar er v

Av Hanna - 19 oktober 2011 07:18

Halloj!


Ska bara uppdatera er lite fort (tiden pa internet gar ut om ca 4 min haha). Jag har precis kommit hem fran en galen tra-dagars campingtur pa frser island, berattar mer om den senare :)


Ikvall vid 21 aker jag vidare upp till Airlie beach! uppdaterar mer dar :)


massa pussar!

Av Hanna - 14 oktober 2011 11:05

Hej på er!!

Äntligen en dator med svenska bokstäver!


Just nu sitter jag på vårt underbara hostel i Noosa. Jag trivs som fisken i vattnet och vi har träffat på riktigt trevliga människor här. För tillfället så har vi tre killar som lagar mat åt oss fem tjejer, jihaa haha :) Ikväll blir det chicken wraps! Lovely.


Idag har jag bara legat och solat och badat i poolen här. Riktigt riktigt härligt.

Har dock dragit på mig en hemsk hosta (igeeeen..) blö.


Imorgon drar vi vidare upp till Harvey Bay för att åka ut till Fraiser Island. Tre dagar och två nätter ska vi spendera där. Vi är mycket folk som ska dit så vi kommer bli indelade i grupper och sen kör man runt ön. Där finns inga vägar så man kör typ på stranden. Har precis fått veta om ett av företagen som fixar detta.. där finns varken duschar och toaletter så man måste skita i ett hål i marken typ.. JIHA. Hoppas verkligen INTE att vårt företag heter Dingos.. heh. Aja, let's hope not.


Uppdaterade lite fort för att vi åker tidigt imorgon och sen har jag inte tillgång till datorn på ett tag.

Har lite saker som har förändrats nu med resan och allt. Kommer resa vidare själv efter Fraiser Island. Men allt det kan jag berätta om senare.


Hoppas att ni alla mår prima!

Saknar er v

Av Hanna - 10 oktober 2011 08:59

Jag tanker nu ge er en liten inside look pa vart "underbara" hostel som vi nu bott en vecka pa i Brisbane.

Varst ar koket:



 

mm dar star min stackars lunch och blir smutsig :(

(men micron pa intersport ar varre! hahahaha)


folk som inte har hort ordet diskborste tidigare


inte disktrasa heller tydligen..


Sen kan jag visa er hissen ocksa.. ganska laskig:


man far kampa som bara den!


Annars blir man klamd! :(


Tva saker har vi blivit beroende av har i Brisbane, muffins och slush ice. Seven Eleven ar vart Mecka. Och det ligger bara runt hornet. Har nog aldrig atit en san god muffins innan. Helt sjukt. Maste ha en pa bussen imorgon!

FOR imorgon ar det dax for oss att resa vidare uppat! denna gangen ska vi stanna i Noosa. En resa pa ca 3,5 timme. Dar uppe ska vi mota upp tre kompisar fran Aland! Alva och co. Ska bli sjukt harligt att koppla av lite och lamna storstaden bakom sig, jag ar ju i grunden en liten "landet-tjej" haha.


Nu ar det dax att handla lite mat och sen ska Antonia hinna handla skor innan affarerna stanger. Hennes har gatt sonder. Hela sulan trillade ut innan idag haha!


Hoppas att ni alla mar bra dar hemma!

massa kramar! v

Av Hanna - 8 oktober 2011 04:14

ahhhhhh!

idag tog vi steget och bad om att fa byta rum!

tyvarr sker bytet imorgon sa vi behover stanna i samma rum en natt till.

var bagare har runnit over. nar man bor med tva man som typ har fimpar i sina sangar och sprayar san acklig parfym under armhalorna att man vaknar av det, mar illa och maste ga ut ur rummet sa langtar man dar ifran! + att dom drar med sig skrikiga tjejer hem mitt i natten.. wiho.


Annars har det inte hant sa mycket. Jag ar lite sjuk sa idag ska vi bara mysa med varm choklad och vars en ny klanning. Har spanat in en jattefin i en av butikerna har. Hoppas att den finns kvar i min storlek.


ta hand om er v

pa tisdag har jag varit borta i en manad, tiden gar fort!

Av Hanna - 6 oktober 2011 08:26

Jag igen!


Vi har forlangt var vistelse i Brisbane till tisdag nasta vecka :) staden borjar leverera och det ska bli spannande att se vad helgen har att erbjuda. Vi har en bar precis under vart hostel som nog far ett nytt besok av oss ikvall. Om inte den jobbiga mannen fran Brasilien som forfoljde Antonia ar dar. Da far vi bege oss nagon annan stans.


Det ar ganska daligt vader for tillfallet och det suger. Mer dator dock, men det ar roligare att vara ute i solen :)


Hande en valdigt laskig sak idag. Vi sitter pa en bank och en drogad/bloforgiftad kvinna kommer fram till oss och borjar fraga om pengar och visar ett sjukt ackligt sar pa handen. Vi blir livradda for att hon ska rora oss men jag forsoker ge henne vagbeskrivning till narmsta vardcentral. Och nar hon hade gatt gick vi dar ifran. Hoppas dock att hon fick hjalp.. det sag inte bra ut (som att nagon annan an en lakare forsokt att sy ihop hennes finger).


Nu ska vi dra tillbaka till hostlet och vart illaluktande rum. Jag skyller pa vara irlandska man! En ar kock och den andra ar byggarbetare.. hehe. Vaknade vid 05.30 av en sa stark axelukt att jag nastan blev illamaende och var tvungen att dra tacket over huvudet..


Saknar er v


Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards