hannapavift

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Hanna - 4 juni 2012 09:58

Idag är det en vecka sedan jag lämnade min seglarfamilj på Cook Islands. Känslan att se dem segla ivag medan jag stod kvar ensam i hamnen var jobbig. Där flyter mitt hem iväg..

Jag vill så himla gärna kunna prata med dem. Fråga dem hur allt går, om alla är okej och att min resa hem gick bra. Men.. det kan jag inte.


Nu när jag är hemma har jag insett hur mycket jag tycker om detta äventyr, hur mycket jag tycker om att segla och hur mycket jag tycker om Joe. Helt sjukt. Trots att detta är något av det jobbigaste jag någonsin varit med om så är det så himla spännande, roligt och härligt.

Soren är mitt hem just nu och i 6 månader framåt, inte Sverige.


MEN, jag har 10 dagar kvar vilka är fyllda med kärlek. Jag skulle aldrig byta ut dessa dagar mot något. Det har varit så mysigt att träffa hela tjocka släkten igen och min familj.


 


Om en timme går bussen och min lilla resa upp till Marina i Hässleholm börjar. Där ska jag spendera dagen!

v

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards