hannapavift

Alla inlägg under februari 2012

Av Hanna - 28 februari 2012 11:45

Hejsan!


Da var man tillbaka i Sydney igen efter en veckas roadtrip ner till Melbourne och The Great Ocean Road. Vi har haft det jattebra hela vagen ner i Joes van och det kanns ganska konstigt att vara tillbaka. Men, Sydney kanns som mitt hem nu och jag kan staden. Kommer bli annu konstigare nar jag lamnar for gott. Jag alskar Sydney.

Vi borjade kora i tisdagskvall forra veckan. Jag var jattetrott och stupade efter en timme. Vanen ar sa stor sa dar ar en stor sang dar bak som Joe byggde nar han forst kom till Australien. Gick bak och sov medan han sov, forlat mamma men jag var sa trott haha. En timme efter det stupade Joe ocksa.

Onsdagen bestod bara av att forsoka ta oss sa nara Melbourne som mojligt. Vid 19-tiden kande vi att det var dax att forsoka hitta en sovplats och efter mycket om och men hittade vi en jattefin plats bredvid en flod. Sjalvklart maste jag ga ut och kissa mitt i natten nar det ar backmorkt. Jattelaskigt nar man inte vet vad for djur som gommer sig i morkret (nar vi var uppe i The Blue Mountains sa blev jag biten nar jag gick ut i natten, trodde det var en orm men det visade sig att det var en sjukt stor myra haha).

Nar vi vaknade upp nasta morgon insag vi att det var en jattefin plts vi stannat pa, jag gick ut pa en liten sightseeing i omradet och hittade ett monument fran WW2 som hedrade ca 620 soldater som stupade just pa platsen vi befann oss pa.

Efter frukost fortsatte vi att kora och kom antligen fram till Melbourne och vara vanner Nathan och Amy. Vi spnderade tva natter med dem och sag staden, spelade kort, drack rom och at god mat.


Pa lordag formiddag var det dax att bege sig vidare igen och denna gangen ner till Joes vanner i Barwon Heads som ligger ca 2 timmar soder om Melbourne. Dar stannade vi for 1,5 dag och solade, badade och surfade. Helt perfekt :)


Sista stoppet var Warrnambool och pa vagen dit korde vi pa The Great Ocean Road. Jattehaftigt att kora langs med havet.

Idag har vi bara rest och rest. Vi har kort bil, tagit bussen, akt i en shuffle till flygplatsen, flygit och akt tag. Nu ar vi tillbaka i verkligheten och jobbet borjar redan imorgon. Maintenance star det pa schemat och det betyder en tidig morgon och en dag full av stadning och reparationer. Jihaa!

The South Pacific narmar sig nu och jag bestamde mig idag att om det finns platser kvar sa ska jag aka med pa forsta delen over till Nya Zeeland. 6-20 april. Efter det flyger jag tillbaka till Australien och fortsatter resa sjalv tills det ar dax att komma hem. Inte alls landt kvar nu.. runt 3 manader. Helt sjukt sa fort tiden gar.

Saknar er alla dar hemma. Hoppas att ni alla mar bra.

Jag missade fettisdagen :( hittade inga semlor i Sydney.


Har kommer lite bilder fran var forra tripp upp till The Blue Mountains:

 

Vackra Bluies


 

He makes me laugh!


 


 


 

v

Av Hanna - 20 februari 2012 11:28

hej alla dar hemma!  


Nu har jag antligen chansen att uppdatera igen. Sitter pa ett internetcafe i The Rocks, den gamla delen av Sydney. Jag har forsokt att logga in pa bloggen pa min mobil men det funkar inte av nagon konstig anledning. Sa, jag tog tag i det och gick med Joe upp i regnet. Ganska mysigt faktiskt.

Annars mar jag helt okej. Forutom att jag ar dodstrott. Jag har blivit uppflyttad till Sailhand 1 pa batarna nu, vilket betyder att jag ar den som har ansvar for allt under kaptenen. Det var nervost de forsta gangerna, men efter denna helveteshelgen har jag lart mig mycket. Till en borjan sa hade vi inte tillrackligt med personal och for det andra sa hade vi ny personal som inte riktigt vet vad de ska gora. Sa jag sprang runt hela dagen och gjorde allt och sag till sa att alla madde bra. Dessutom sa hade vi toalettproblem den sista chartern. Bajs- och kissvatten skvatte upp pa soffan fran tanken. Jag var den forsta som sag det och sprang in till motorrummet och hamtade kaptenen. Ingen rolig avslutning pa kvallen.

MEN, nu till nagot roligare. Jag och Joe har en valfortjant vecka ledigt. Start imorgonkvall. Da ska vi hoppa in i Joes van och kora hela vagen ner till Melbourne for att halsa pa nagra vanner och turista lite. Bland annat kora pa "The Great Ocean Road", vilket ska bli helt underbart. Det jag ska gora mest ar att SOVA haha. Ar helt slut i kroppen. Har aven haft skjutande smarta ner i min vanstra arm i tre veckor nu och det blir inte battre. Min hogra gor ocksa ont eftersom jag lagger all vikt pa den nar min vanstra smartar. Ibland vaknar jag upp i mitten av natten och kan inte sova for att det gor ont. Ska forsoka fa tiden att ga till en doktor nu nar vi ar lediga.


 

Haha kan beratta en rolig sak som hande for en vecka sedan. Disney Channel hade bokat baten far en seglig for att spela in en reklamsnutt for en ny teckad serie som de ska visa. 8 sma barn i aldrarna 6-8 var utkladda till pirater och jag och en annan tjej som heter Alex var med. Vi skulle for det mesta sta i bakgrunden och se "naturliga" ut for att de var tvugna att visa att barnen var "overvakade" och inte helt sjalva pa baten. I slutet gjorde de en stor gruppfilmning med barnen da de skrek olika saker som "awesome" och "pirate hideaway" och jag var tvungen att skika detta med dem haha. De filmade aven mig och Alex nar vi klattrade i masten. Rolig men jobbig dag.

Hoppas att allt ar bra med er och att ni har en underbar vinter. Saknar den lite faktiskt. Har nere ar det sa himla varmt vissa dagar. Min kropp har vant sig vid det nu. I borjan var jag som en fisk pa land haha. Nu gillar jag det. Har blivit ganska brun nu! For att vara mig haha.

 
Men sa blir det nar man har sanna har platser att slappa pa!

Okej, nu ska vi bege oss tillbaka ner till baten for att packa vara vaskor. Imorgon smaller det.

Uppdaterar sa fort jag kan. Massa kramar fran ett soligt Australien!

Saknar er riktigt mycket! Nu ar det inte langt kvar. Bara tre manader tills jag kommer hem :)


tank med hjartat v

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS


Skapa flashcards