hannapavift

Alla inlägg under mars 2012

Av Hanna - 15 mars 2012 11:32

Okej, jag har stora nyheter att beratta for er dar hemma. Forst sa hoppas jag att allt ar bra med er och att varen borjar narma sig. Har hort att vintern inte varit speciellt kul..


Jag ar blivit erbjuden en livs chans att segla runt Stillahavsoarna i 7 manader med en av batarna vi jobbar och bor pa. Och.. jag har tackat ja! Avresa ar 6 april fran Sydney Harbour och var forsta destination ar Auckland Nya Zeeland. Den resan kommer ta 14 dagar. Efter det ska vi ta oss upp till alla underbara paradisoar. Vi kommer besoka lander som man endast kan na med bat och vi kommer fa uppleva sa mycket. Trodde aldrig att jag skulle fa denna chansen och nar jag blev erbjuden det fick jag panik. Men, vad ska jag gora nu?! Jag hade alla mina planer fixade och det blev kaos i min hjarna.

Sjalvklart kommer jag att komma hem till Elins student den 1 juni. Jag kommer lamna baten i Rarotonga Cook Islands, flyga tillbaka till Sydney for att en dag senare flyga tillbaka till Kopenhamn. Darefter kommer jag flyga tillbaka ner den 14 juni for att mota upp baten igen i Apia Samoa.


 

Jag ar jatteexhalterad over denna upplevelse for den kommer vara nagot som jag aldrig tidigare gjort. Den langsta seglingen jag gjort var dem vi gjorde over till Helsingor med segelbaten nar jag var liten haha.

Men, samtidigt ar jag nervos och lite radd. Radd for det oppna havet, sjosjukan och stormar. Men jag aker med nagra av varldens basta manniskor som jag bott och jobbat med i over 3 manader nu. Och Joe ska med ocksa, sa det betyder att vi kommer vara tillsammans i 7 manader istallet for isar, vilket kommer bli helt underbart.


Sa, detta ar vad jag haller pa att forbereda mig for nu. Och, jag ar hemma den 1-14 juni och da vill jag traffa er ALLA!! For jag saknar er for mycket!

Miljoner pussar och kramar fran Sydney!


Lank till hemsidan med mer info om resan:

http://www.sorenlarsen.co.nz/


  Har ar kartan over hur vi kommer att segla :)

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards