hannapavift

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Hanna - 9 juli 2013 02:10

Jag berattade for en vecka sedan att en Turistbyra ville anvanda min bild till deras online informationssida och detta ar resultatet:


A week ago I told you that the Informed Tourist Newsletter wanted to use my picture for their online newsletter. This is the result:



Sydney Adventure Cruises


Join Sydney Adventure Cruises on an unforgettable Whale Watching Cruise which will leave you mesmerized by these incredible creatures of the ocean. Our cruise will take you along Sydney’s beautiful coastline for 3 hours spotting Humpback whales, Southern Rights, Minke, Fin whales and possibly even dolphins may be seen too. We welcome you to join us on our Ultra modern catamaran which includes:
-2 levels of open space for viewing area.
-Snacks available to purchase.
-Air conditioned cabin and lounge area.
-Wheelchair and pram accessible.
-Happy and helpful staff.

If you are interested in seeing and learning about whales make a booking on our web site.


Av Hanna - 9 juli 2013 01:47

Christmas in July later ganska koko for oss, men Juli ar Australiens kallaste manad. Manga platser runt om Sydney tar detta pa stort allvar och fixar julstamning med shower, souvenirer och pynt. En av dessa platser ar Blue Mountains och vi ska faktiskt aka dit over helgen om tva veckor med vara vanner Seb och Cat.


En trevlig sondag for tva veckor sedan traffade jag Caroline, en annan svensk tjej, genom mina tjejkompisar och efter nagra glas av sangria bestamde vi oss for att vara vardar for en Svensk Christmas in July. Sa, i lordags var vi hembjudna till Caroline och hon hade overtraffat sig sjalv med all mat. Pa bordet fanns fyra olika sorters sill, agghalvor med majonas och rakor, lax med gravlaxssas, rodkalssallad, skaldjurspate, kottpate, kottbullar och kokt potatis. Det kandes for en stund som att jag var tillbaka i Sverige och nar jag skulle lamna deras langenhet skulle jag kliva ut i Lund, utanfor mormors hus efter en lika god julmiddag.

Jag hade fatt i uppgift att laga Janssons frestelse, rodbetssallad och risgrynsgrot. Jag lagade allt fran scratch med mammas hjalp och det enda som inte blev sa bra var Janssons och saftsasen.. Janssons var bara inte tillrackligt kokt.. vilket var lite konstigt, men groten och rodbetssalladen blev jattebra!

Jag rullade hem med lite magont, for som vanligt sa ater jag for mycket under forsta delen och glommer att det kommer mer efter sillen.



Christmas in July sounds very wierd, but July is Australia's coldest month. Two weeks ago I met Caroline, another Swedish girl, through my friends. After a few too many glasses of sangria we decied to put on a Swedish Christmas in July. So, last Saturday we were invited to Caroline's house and she had made so many wounderful things! I felt like I was back home in Sweden and when we were leaving I thought that I would step out in Sweden after a chrstmas dinner at my grandmother's house.

I made three things for the dinner.. two which made it on to the table haha! But, Im very proud of my self cause I made it from scratch. And people semed to like it!

I was rolling back home with a little stomach ache cause ,as usual, I forgot that there's two courses and I fill myself up during the first bit cause everything is so wonderful!!



Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards