hannapavift

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

LYCKAN HAR VANT

Av Hanna - 9 december 2011 03:48

Hej hej hej allihopa!


Detta ar ett MYCKET battre inlagg an det forra. For vet ni vad??

Jag har fatt ett jobb!! Inte vilket jobb som helst utan pa en gammal segelbat nere i hamnen i Sydney! Det ar by far det basta jobbet jag nagonsin haft. Min forsta dag var jag nagot som kallas Sailhand 2, vilket betyder att jag ar assistent till Sailhand 1. Sailhand 1 har ansvar for alla segel och det betydde att jag fick hjalpa till med det. Jag fick skriva pa ett intyg att jag vet att man kan ramla ner fran masten och do och att jag frantog foretaget ansvaret for min dod haha. Sen sa Joe, "are you ready?" och vi borjade klattra upp. MEN jag klattrade hela vagen upp till toppen och ut pa de minimala sma repen och gick ut at sidorna for att knyta loss seglet och slappa ner det. Det var laskigt i borjan, men nar man till slut fick in balansen och insag att man kan balansera sig med magen pa masten sa kandes det mycket battre.

Resten av dagen fick jag dra i en massa rep och ta hand om passagerarna!


Min andra dag var jag Sailhand 3, vilket ar "the kitchens bitch" haha. Fick sta vid BBQn och grilla, servera mat till passagerarna, men ocksa hjalpa till pa olika positioner dar de behovde mig. Sista seglingen var en charter med ett foretag som hade julfest. De kom alla 80 utkladda till pirater! Och de blev bara fullare och fullare haha. Men roligt var det!


Ikvall har jag mitt sista skift i baren innan jag sager upp mig. Kan inte ha tva jobb for detta kommer ta all min tid, intresse och energi. Men jag alskar det, det ar sa himla coolt!! :D


Sa, nu slipper ni oroa er for mig.

I DID IT!!

Wihooooo ar sa glad :D


BILDER KOMMER SENARE FOR KAMERAN HAR GATT SONDER :(


Hoppas att allt ar bra med er dar "himma" (tack stefan for ditt meddelande)

Skriv garna i en fraga till mig om hur ni mar. 

Saknar er alla <3 

Massa kramar!

 
 
Ingen bild

Kent element

10 december 2011 00:12

Skepp o hoj.. din sjörövare och lycka till med allt. Jag vet att det kommer att gå bra... för du har ju skånskt skinn på näsan. Ha det bäst./Kent

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 18 oktober 2014 03:45

-- 2,5 veckor kvar tills jag är åter på svensk mark. Detta blir förmodligen mitt sista inlägg på resande fot innan jag kommer hem. I 3 år har du varit med mig bloggen och hjälpt mig att uppdatera mina kära där hemma.   Imorgon börjar vi en kayak/...

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå! Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning. Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg ...

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:51

Okej, jag har nu avslutat min sista dag for cardrona. Nu är bilen packad igen för en 2,5 veckors road trip på nya Zeeland vilket sedan följs av en dag av nostalgi i Sydney, två veckor av sol i Thailand, en dag att visa joe Köpenhamn och som sen avslu...

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina! Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag h...

Av Hanna - 1 augusti 2014 23:57

Hej kära familj och vänner! Det blixtrar och dundrar här i Wanaka idag och Cardrona har tagit beslutet att inte öppna. All personal satt utanför kontoret i byn i 1 timme och väntade på ett svar, ska vi öppna eller inte? Sen kom det vackra ordet: ...

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards