hannapavift

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Hanna - 22 december 2011 03:07

Hej alla nara och kara dar hemma i skaneland!


Vet ni vad? Jag alskar livet.

Jag trivs sa bra med jobbet pa baten och med crewet. Vi ar alla som en familj och jag kanner mig trygg och accepterad. En valdigt skon kansla. Jag har verkligen kommit in i ganget och vi har sa kul och mysigt tillsammans. Lagar mat, spelar spel, festar och framforallt SKRATTAR. Jag skrattar varje dag. Ibland sa att jag knappt kan andas och ibland sa att jag far kramp i magen.

Just nu ar vi 13 stycken som bor pa baten och ungefar 4 andra som bor pa var andra bat , soren larsen. Den baten ser likadan ut som southern swan bara det att den ar storre. (och att toaletterna blockas typ varje dag haha).


Vi jobbar stenhart varje dag. Jag som trodde att det var ett hart jobb att jobba som brevbarare pa posten.. Vi jobbar upp till 15 timmar varje dag med att klattra, laga mat, stada, lyfta och bara tunga saker och en massa annat. Vi ar alla sa trotta pa kvallarna. Men jag har kul. Jag gillar att arbeta hart och visa vad jag gar for. Visa att jag inte ar en liten mes som ar radd for att fa smuts pa handerna.


En jobbig sak har jag dock blivit tilldelad. Varje dag har vi buffeer pa en o som heter Goat Island (ganska konstigt namn men ja.. haha). Varje mandag ska jag aka dit och stada toaletterna pa on, trots att on har personer som stadar dem. WIHO. Nar jag berattat vad det var sa blev alla i crewet ganska irriterade for de tyckte inte att jag skulle behova gora det, i alla fall inte varje mandag utan att den uppgiften skulle rotera bland oss alla.. som alla andra uppgifter pa baten. Men men, vad ska man gora? Frasier, kocken pa on gav mig ett smeknamn : Sadie the cleaning lady. Haha.


Jag hade ett special request fran mamma. Hon ville se hur jag bor pa baten.. Satte mig har vid datorn for att fora over bilder, men da kom jag ihag att min kamera inte har batteri. Sa mamma, du far vanta en liten stund till hehe.


Jag har bara tillgang till internet typ 1 dag/vecka, for min mobil gick sonder for nagra dagar sedan. Var tvungen att kopa en och den ar typ fran stenaldern. Sa mamma, tack sa hemskt mycket for att du skickade min telefon. DEN AR PAVAG OCH JAG LAAANGTAR. Da kan jag skypa och kolla facebook oftare :D wihoooo!


I tisdags hade vi en Christmas dinner pa Soren Larsen. Alla i ganget var dar och chefens fru lagade mat till alla. En typisk englsk julmiddag faktiskt. (Jag, Emil och Simon ar de enda som inte ar fran England) Det var jattegott och sa himla trevligt. Efterat gick chefen hem och vi hade en stor fest pa baten och sa himla skoj!


Pa sondag (den 25e) ar det dax igen. Hela crewet ska ata middag och festa pa baten igen. Aven denna gangen en engelsk middag. Ska bli jattekul att fira med ganget. Trivs sa bra med dem.

Pa var julafton jobbar jag till 16.00 och sen ska jag forhoppningsvis skypa med familjen. Om de laser mina mail pa facebook!!! FAMILJEEEEEEN, LAAAAAS :D haha.


Nej, nu ar pearse pavag hit och vi ska ctacha upp. Ja, det ar killen som skriver knulla mig pa min profil hela tiden. Han ar homosexuell och det ar de anda orden han kan pa svenska. + tack tack och jag gillar ost. Hahaha. Han ar faktiskt jatterolig.


T hand om er sa hors vi val om en vecka igen hehe. Om inte min telefon har kommit vill saga! :D

massa karlek till er alla! <3

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards