hannapavift

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

MED JOBBBB

Av Hanna - 22 november 2011 09:58

Hej hej hej hej hej!!


Idag laser ni ett inlagg fran en vadligt glad tjej! Jag har namligen varit pa en intervju for ett surfinglager och en trial i en bar i Sydney som heter Quay Bar. Och vet ni vad? Jag fick bada jobben! Wihoooo. Nu ar pengabekymret over.


Pa surfinglagret jobbar jag framst med promotion av lagret. Jag ska ga runt pa strander och i parker har i Sydney och forsoka fa folk att signa upp och vara med pa lagret. Om jag saljer bra sa far jag aka med till lagret tva ganger i veckan och vara med och ta hand om lagret, laga mat och stada for att deltagarna ska ha det sa bra som mojligt.

Vantar ett samtal fran min chef Sam (en riktigt typisk australiensisk surfarkille haha) for att fa reda pa lite mer info. Aterkommer nar jag vet mer precist!


Klockan 15.15 idag borjade jag min vandrig fran mitt hostel ute i Kings Cross (som for ovrigt ar ett ganska skummt stalle, men manga fyllebubbar och horor om kvallarna - sag min forsta hora live igar for forsta gangen i mitt liv!). 30-40 minuter senare var jag framme vid Circular Quay och min bar Quay Bar! Valdigt nervos gick jag in genom dorren och gick fram till baren och sa nervost att jag ar har for en trial. Killen i baren hamtade managern (som ocksa heter hanna!) Och jag fick folja med upp, fa en troja och lite allman information. Sen borjade jag! Det var ganska lugnt i borjan och jag fick borja ta lite bestallningar, lara mig hur man haller upp olen fran tapen och lite annat. Hanna lamnade mig efter ett tag och Ben tog over mig haha. Jattetrevlig kille som jag kommer trivas valdigt bra med. Han hjalpte mig nar jag behovde hjalp och var riktigt snall mot mig. Och vet ni vad? Jag lyckades ta en bestallning sjalv, ge kunden ratt dricka och ta betalt! Tog egna initiativ ocksa, vilket jag har lart mig att arbetsgivare gillar hehe.

Efter tva timmar kom Hannah och sa att jag kunde ga hem haha. Vi gick upp dar uppe och snackade lite och hon sa att jag har jobbet ifall jag fortfarande vill ha det. Jag sa "hemskt garna" och fick en massa papper att skriva pa. Sa, nu jobbar jag i en bar! Jiha haha. Grymt kul var det men jag ar beredd pa att det kommer bli stressigt och att folk kommer bli irriterad pa mig haha. Men det far dom val bli det da. Ar ganska van vid att fa skit fran kunder nar jag jobbat pa Intersport sa jag vet hur man ska ta det. Bring it on! Nar jag skulle ga darifran sa kramade Hannah mig och gav mig en puss pa kinden och Ben gjorde en highfive med mig. Kanns bra det har.


Nu sitter jag med mitt svenska lilla gang mitt i centrala Sydney. Regnet oser ner utanfor och det ar sa skont att hanga med nagra som man kanner att man klickar med.


Imorgon maste jag fixa Australiensiskt bankkonto!! Tank att jag varit har i tva manader och har inte fixat det an.. hehe. Maste ga till posten ocksa och fixa ett foto till mitt RSA. Viktigt Hanna, GLOM INTE!


Som jag alltid avslutar mina inlagg sa hoppas jag att ni alla mar bra dar hemma. Ni ar en del som laser nu och det ar roligt att ni vill folja mig och lasa om vad jag gor.

Ta hand om er alla - jag saknar er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 18 oktober 2014 03:45

-- 2,5 veckor kvar tills jag är åter på svensk mark. Detta blir förmodligen mitt sista inlägg på resande fot innan jag kommer hem. I 3 år har du varit med mig bloggen och hjälpt mig att uppdatera mina kära där hemma.   Imorgon börjar vi en kayak/...

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå! Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning. Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg ...

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:51

Okej, jag har nu avslutat min sista dag for cardrona. Nu är bilen packad igen för en 2,5 veckors road trip på nya Zeeland vilket sedan följs av en dag av nostalgi i Sydney, två veckor av sol i Thailand, en dag att visa joe Köpenhamn och som sen avslu...

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina! Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag h...

Av Hanna - 1 augusti 2014 23:57

Hej kära familj och vänner! Det blixtrar och dundrar här i Wanaka idag och Cardrona har tagit beslutet att inte öppna. All personal satt utanför kontoret i byn i 1 timme och väntade på ett svar, ska vi öppna eller inte? Sen kom det vackra ordet: ...

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards