hannapavift

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Hanna - 11 november 2011 09:39

heej heej!!


JIHAAA, jag har precis genomfort mitt forsta riktiga dyk nagonsin! Vid 07.30 i morse begav vi oss ut med en stor bat till Stora Barriarrevet! Vi var minst 75 pers pa baten och TVA dykinstruktorer. De hade fullt upp for vi var 12 grupper som alla skulle dyka for forsta gangen. Ar jattestolt over min prestation for har hort av manga att man latt far panik och ger upp. Jag fick lite panik i borjan men nar jag fick in ratt andning sa borjade jag fatta hur man skulle gora. Jattekul och sjukt haftigt!


Vi hade aven tva platser att snorkla pa ocksa. Det andra stallet var lugnt bast! Korallerna var sa nara och jag simmade jattenara en stor skoldpadda :) sa himla lugn och fridfull!


Har dock lite svart for att andas nu och en liten huvudvark, men vill man ha kul sa far man offra sig lite ibland haha.


MEN, nu ar min tid i Cairns over och aven mitt liv som backpacker. Imorgon hoppar jag pa Greyhoundbussen for sista gangen och tar mig ner till Airlie Beach igen. Har lite unfinised buissnes dar nere som jag maste reda ut innan jag aker vidare. Men, pa onsdag den 16 flyger jag ner till Sydney!

Dar ska jag mota upp mina tva danska vanner och forsoka hitta lagenhet med dem och nagra andra! Ni kan val alla tummarna lite extra dar hemma for oss?


Jag har haft det riktigt bra pa denna resa och har varit med om sa himla mycket haftiga saker. Ibland har det varit en bergochdalbana men jag har alltid forsokt halla huvudet hogt och fortsatta vara positiv. Och jag har haft saaaa himla roligt! Och mer roligt ska det bli i Sydney.


Kan passa pa att skriva har att jag har bestamt mig for att stanna har nere under jul och nyar. Ett beslut som har varit jattesvart att ta, men jag maste eftersom det kostar for mycket att aka hem och sen tillbaka ner hit i januari. Ar jatteledsen eftersom det jag vill mest ar att vara med min familj och min slakt, men jag far forsoka gora det bra anda. Far ta en tur till IKEA och kopa lite svensk mat!

Kommer sakna er sa in i bomben.. <3

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards