hannapavift

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Let the road trip begin

Av Hanna - 24 mars 2014 07:57

Då har det riktiga äventyret börjat! Jag och Joe är nu stolta ägare av en Toyota Hiace 94 och vi lamnade Auckland för 1,5 vecka sedan.


Om jag ska summera min tid i Auckland så måste jag säga att det var en bra upplevelse. Jag träffade många nya vänner som jag aldrig kommer att glömma. Alla goa människor på hostlet Fat Camel och mina kollegor på No 1 High Street. Jag klagade ganska mycket på hostlet jag arbetade på för gratis boende (Fat Camel) men i slutändan hade jag inte velat vara någon annanstans trots att jag skrubbade toaletter varje dag, trots att det var smutsigt och stökigt och trots att det luktade illa. Det kändes som hemma, ett megastort kollektiv!


Min tod på High Street var helt okej. Jag är inte van att arbeta till tidigt på morgonen och det kändes på kroppen. Dock hade jag väldigt hjälpsamma och härliga kollegor som livade upp stämningen. Vi hade några roliga funktioner i baren, bland annat Eminems officiella efterfest efter sin konsert i Auckland. 


Nu är jag arbetslös (av egen vilja) och reser runt hela Nya Zeeland. Jag som inte haft semester på 2 år! 


Vi har hunnit besöka Rotorua, Taupo, Tongariro, New Plymouth och flera andra ställen! Vi övernattar mestadels på så kallade D.O.C (Department of Concervation) campingplatser, som endast har toaletter. Så det är svårt att hitta tillfällen att uppdatera bloggen, men jag gör så gott jag kan (:


To make the bed you simply take off the table and place it in between the seats.. ad a sheet, pillows and a duvet and you have the perfect bed!




Stove and a fridge!





Joe cooking


Om jag ska summera min tid i Auckland så måste jag säga att det var en bra upplevelse. Jag träffade många nya vänner som jag aldrig kommer att glömma. Alla goa människor på hostlet Fat Camel och mina kollegor på No 1 High Street. Jag klagade ganska mycket på hostlet jag arbetade på för gratis boende (Fat Camel) men i slutändan hade jag inte velat vara någon annanstans trots att jag skrubbade toaletter varje dag, trots att det var smutsigt och stökigt och trots att det luktade illa. Det kändes som hemma, ett megastort kollektiv!


Min tid på High Street var helt okej. Jag är inte van att arbeta till tidigt på morgonen och det kändes på kroppen. Dock hade jag väldigt hjälpsamma och härliga kollegor som livade upp stämningen. Vi hade några roliga funktioner i baren, bland annat Eminems officiella efterfest efter sin konsert i Auckland. 


Nu är jag arbetslös (av egen vilja) och reser runt hela Nya Zeeland. Jag som inte haft semester på 2 år! 


Vi har hunnit besöka Rotorua, Taupo, Tongariro, New Plymouth och flera andra ställen! Vi övernattar mestadels på så kallade D.O.C (Department of Concervation) campingplatser, som endast har toaletter. Så det är svårt att hitta tillfällen att uppdatera bloggen, men jag gör så gott jag kan (:


Ta hand om er nära och kära!


// Ok, so the real adventure has begun! Me and Joe are now proud owners of our little campervan, a Toyota Hiace 1994, and we left Auckland 1,5 week ago.


To sum up my time in Auckland, it was great! I made a lot of new friends that I will never forget. All the awesome people at the hostel Fat Camel and my collegues at No 1 High Street. I did complain a bit about the hostel where I worked for accomodation (Fat Camel) but, I don't wish to have been anywhere else in the end even though I scrubbed toilets every day, even though it was dirty and even though it was a bit smelly. It felt like home!


My time at High Street was ok. I'm not used to work till very early in the morning and my body felt it. But, I had very nice and helpful collegues that made it a good two months. We had a few really good functions, one example being Eminem's official efterparty after his concert in Auckland.


Now.. I'm unemployed (by choice) and travelling around NZ. I haven't had a holiday for 2 years!


We have already visited Rotorua, Taupo, Tongariro, New Plymouth and a few other places. We mainly camp at D.O.C campsites (Department of Concervation) and they only have a toilet. So, it's hard to find times to update the blog, but I'm doing my best (:


Take care friends!! //

 
 
Helen

Helen

26 mars 2014 11:49

That is one sexy van Hanna!!!

http://dusty-soles.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 18 oktober 2014 03:45

-- 2,5 veckor kvar tills jag är åter på svensk mark. Detta blir förmodligen mitt sista inlägg på resande fot innan jag kommer hem. I 3 år har du varit med mig bloggen och hjälpt mig att uppdatera mina kära där hemma.   Imorgon börjar vi en kayak/...

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå! Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning. Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg ...

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:51

Okej, jag har nu avslutat min sista dag for cardrona. Nu är bilen packad igen för en 2,5 veckors road trip på nya Zeeland vilket sedan följs av en dag av nostalgi i Sydney, två veckor av sol i Thailand, en dag att visa joe Köpenhamn och som sen avslu...

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina! Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag h...

Av Hanna - 1 augusti 2014 23:57

Hej kära familj och vänner! Det blixtrar och dundrar här i Wanaka idag och Cardrona har tagit beslutet att inte öppna. All personal satt utanför kontoret i byn i 1 timme och väntade på ett svar, ska vi öppna eller inte? Sen kom det vackra ordet: ...

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards