hannapavift

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Hanna - 30 maj 2013 13:50

Nu nar ni antligen brjat fa sol dar hemma och plusgrader sa gar Australien mot vintern. Hosten ar defnitivt har! Detta ar till alla ni som tror att Australien varken har host eller vinter (inklusive jag nar jag forst kom hit) - det har dem.

Nu ar det inte en vinter som vi har hemma med sno. Na, det regnar och blaser. Sa, det kanns som en svensk host. Men sen kommer det en fin dag lite da och da dar man kan ga i kortarmat igen. Vadret ar ganska opalitligt och andras fort.



Loven andrar faktiskt farg till rod, orange och gul!!



Och de faller faktiskt av traden :)


Och sen de enstaka underbart fina dagarna da jag tror att det gar upp till 25-27 grader igen. Detta ar hamnen precis i slutet av var gata. Hit gar jag ofta for att koppla av :)

 


For nagra dagar sedan fick jag den basta nyheten pa lange. Min fina lillasyster har bokat sin biljett och kommer till Sydney den 5 september. Jag ar sa glad att du vagade! Hon ska bo med mig i nagra veckor i en av varldens basta stader och sen ska hon ge sig ut pa en resa langs ostkusten. Jag langtar ihjal mig. Love you sis <3


(Alla bilder ar tagna med min nya kamera)

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards