hannapavift

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Mer segling, Vanuatu och sköldpaddor

Av Hanna - 18 augusti 2012 02:05

Tidigt en torsdagsmorgon körde vår gummibåt in till warfen i Lutoka, Fiji och hämtade upp våra passagerare för resan över till Vanuatu. Ombord klev Ian, Melanie och deras fyra barn Will, Patrick, Ruby och Ella, Benjamin från Adelaide i Australien, Donald från Los Angeles och Lene från Norge. Vi gjorde den vanliga manövern med att se till så att inget kommer att rulla runt när vi är ute till havs och samla ett team för att lätta ankar. När hela kedjan låg säkert började vi röra på oss och resan till Vanuatu hade börjat.


Jag och Jim var ännu en gång på samma skift. Den här gången med Eric, Bruce, Ian, Ruby och Ella. Som vanligt kom min kära vän sjösjukan tillbaka första dagen och stannade i två dagar. När jag mår illa vill jag bara ligga i min säng och min motivation är på noll. Men, när illamåendet äntligen försvinner känner jag viljan att vara här. Vi har haft det hur roligt som helst tillsammans på 8-12 skiftet. Ian har varit hur rolig som helst och tjejerna har varit duktiga.


Vi kom fram till Vanuatu för sex dagar sedan . Vi såg Port Vila kvällen till den 7e augusti och jag och Jim släppte ner ankaret. Efter det kunde jag äntligen gå och lägga mig i en säng som inte gungade.


Dagen efter var det Hannahs födelsedag och den började med att vi kastade i henne i havet.
Dagen spenderades ombord med städning, deckskrubb osv. Den vanliga roliga rutinen. På kvällen festade vi till det lite med ett ”egen superhjälte” tema.  Jag kallade mig för ”Flame girl”, Joe var ”Mr Colourful”, Eric var ”Super Pooper Scooper” och Dan var ”Super Hobo” bara för att nämna några. En väldigt trevlig kväll.


  

Vårt nästa steg var att segla till Lemon Bay, platsen dit sköldpaddor kommer för att äta sjögräs. Efter en mycket lång simtur ute i vattnet såg jag något som liknade en stor sten nere på bottnen. Det visade sig vara en stor sköldpadda som vi följde i fem minuter. Så fridfull och han brydde sig inte alls om att jag simmade precis ovanför honom. Att se djuren i sin naturlia miljö är helt underbart och det går inte riktigt att beskriva.


 


Imorgon påbörjar vi vår segling till Benom Bay.


Ta hand om er alla där hemma så hörs vi snart igen!
Saknar er!!

 
 
Ingen bild

Britt-Marie

2 september 2012 20:48

Hej Hanna! Vilka fantastiska upplevelser du har - och så duktig du är på att så målande berätta om allt! Vi följer dig härhemma och är ju lite med dig på resan på så sätt "lite" på avstånd! Önskar dig fortsatta fina upplevelser och resa med kramar från Britt-Marie o Göran!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 18 oktober 2014 03:45

-- 2,5 veckor kvar tills jag är åter på svensk mark. Detta blir förmodligen mitt sista inlägg på resande fot innan jag kommer hem. I 3 år har du varit med mig bloggen och hjälpt mig att uppdatera mina kära där hemma.   Imorgon börjar vi en kayak/...

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå! Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning. Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg ...

Av Hanna - 5 oktober 2014 21:51

Okej, jag har nu avslutat min sista dag for cardrona. Nu är bilen packad igen för en 2,5 veckors road trip på nya Zeeland vilket sedan följs av en dag av nostalgi i Sydney, två veckor av sol i Thailand, en dag att visa joe Köpenhamn och som sen avslu...

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina! Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag h...

Av Hanna - 1 augusti 2014 23:57

Hej kära familj och vänner! Det blixtrar och dundrar här i Wanaka idag och Cardrona har tagit beslutet att inte öppna. All personal satt utanför kontoret i byn i 1 timme och väntade på ett svar, ska vi öppna eller inte? Sen kom det vackra ordet: ...

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards