hannapavift

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 5 oktober 2011 07:57

hej hej halla!


Hoppas att allt rullar pa dar hemma och att det fina vadret jag har hort talas om haller i sig :) Har nere har det kants lite som host faktiskt. Det sporegnade i forrgar haha och alla sprang som galningar in i affarerna och handlade paraply. Sjalv handlade jag en hatt! haha. Ar superlycklig och tar aldrig av den! (den flog av mitt huvud pa en bro igar och jag fick panik!!) Men den landade pa marken och inte nere i plurret.


Just nu ar vi pa ett internetcafe i Brisbane. Vi ar bada lite trotta efter en superbra kvall igar pa baren precis under vart hostel. Som typiskt nog heter Down Under ;) Traffade en massa trevliga manniskor. Och vi stotte pa var Jooooshie som vi bodde med i Surfers Paradise. Varlden ar liten :)


Vi lagade supergod mat igar ocksa! Kycklingwraps! Haha, man sag de avundsjuka blickarna fran de som lagade nudlar. Ibland far man unna sig! Vi klamde i oss dem ganska fort! (man ar ganska hungrig hela tiden har och mat ar nog det man tanker pa mest haha)


Igar var solen framme sa vi gick till en lagun mitt i staden har. Helt sjukt fint! Sant borde vi borja med hemma! Nagon som kan ta tag i det sa att dar finns en i malmo nar jag kommer hem? Fast da ar det vinter.. hehe. Okej en annan gang.


Ikvall blir nog en lugn kvall. Haha det behovs (pappa det ar lugnt ;D) Med annu mer god mat forhoppningsvis haha :)


Ni far ha det sa bra salange och ta hand om er.

Saknar er massor v


Vi maste borja med varldens basta danskar! Simon och Emil :)


En helt vanlig toalettbild. Sjuka saker hander pa tjejernas toa!


Regning dag i Brisbane


Men varfor vara ledsen for det?


Dorrarna ar lite troga..


Sekunder innan hatten flog av..


Lagunen mitt i stan. Not too bad huh? :D


 

 

Sahar lever vi. Men vi ater ju i alla fall..

Av Hanna - 3 oktober 2011 08:07

MAMMA OCH PAPPA,

TITTA PA DETTA:


 

Annars, sa ar vi redan uppe i Brisbane. Vi reser med en valdans fart haha. Men, det racker med 4-5 dagar pa vissa stallen. Har tankte vi stanna till torsdag. Sen aker vi till Noosa som (vad jaf har hort) ska vara en mysig liten stad. Vi har fatt en kajaktur med overnattning i skogen gratis fran Wicked travel dar.. men vi ar lite osakra haha. Det var ngt som de bara skickade med sa man undrar ju om det ar nagot skumt med den. Aja, vi far se.


Nu ska vi snart laga kyckligwraps, lyx har pa ostkusten nar man ar en liten fattig backpacker som mig :)


Har aven blivit med hatt. Kommer aldrig ta av den! haha.


Massa massa kramar till er alla v

Av Hanna - 1 oktober 2011 10:34

Har var jag igar! :)


  


  


Nu ar det dax for var sista kvall i surfers med vara underbara danskar!

tjooo!

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards