hannapavift

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Hanna - 14 oktober 2014 06:08

Hej hej hallå!
Här kommer en snabb uppdatering medan jag har täckning.
Vi är tillbaka i bilen och spenderar våra kvällar på campingplatser. Ibland är det bara en gräsplätt mitt i ingen stans. Igår hade vi en underbar utsikt över ett snötäckt berg och jag badade i en bänk på morgonen!

Vi har varit nere i söder och fjordarna vilket var vackert. Vi har även gjort en 4 dagars hike, kallad the kepler track! Vi gick uppe på bergstopparna i snön, med en grupp av sköna människor vi lärt känna uppe på cardrona. Vi körde även genom Queenstown där vi hade en segling på en gammal ångbåt (??).

Nu ska vi hoppa in i bilen och fortsätta körs. Kvällens campingplats kommer se ungefär likadan ut som gårdagens!

Sverige, vi ses om 3,5 vecka!

// Hello lovelies!
This is a quick update whilst I have reception. We're back in the van and spend our nights at camping spots in the middle of nowhere. Yesterday we had an amazing view of a snow covered mountain and I swam in a streem this morning!

We've been down south to the fjordlands and done a 4 day hike, the kepler track. We were walking in the snow on the ridges of the mountains. We also did a last stop in Queenstown and went on the Earnslaw, which is an old steem ship!

Just heading back in to the car again to drive to our next campsite. Take care everyone! //


a very happy joe next to the Earnslaw

Queenstown

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards