hannapavift

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Hanna - 1 oktober 2014 04:44

Hej alla fina!

Uppdateringen här var varit dålig på senaste tiden. Men, det finns inte så mycket att skriva om. Jag lever i bubblan av cardrona och allt som kommer med det. Jag arbetar fem dagar i veckan och åker skidor på mina lediga dagar. Jag har ett tremånaders gymmedlemskap som jag använt max fem gånger. Jag träffat mest vänner på kvällarna och jag vill försöka träffa alla så mycket som möjligt innan säsongen är över.

Det är bara 5 dagar kvar av säsongen och jag kan knappt vänta tills den är över. Det har varit kul, men det är inte riktigt vad jag vill göra. Jag blir lite stressad och känner att jag slösar tid.

Joe's morbror kommer om 2 dagar och då ska vi ge oss av från wanaka och flytta tillbaka in i vanen och road trippa runt på södra ön. Först beger vi oss söderut till fjordarna och några hiker. Vi ska försöka göra detta tillsammans med några vänner som vi träffat genom cardrona. En av hikerna är en 4 dagars vandring och den andra jag vill göra är en endagsvandring. Väldigt spännande.
Efter det beger vi oss norrut längs västkusten och hamnar slutligen i Christchurch. Därifrån flyger vi till Sydney för en dag. Ska bli mysigt att träffa alla vänner!
Sen bär det av till Thailand i två veckor innan vi flyger hem. Behöver sol innan jag går tillbaka till höst... Det är så fint här nu haha!

Och just det, bilen är såld! För samma pris som vi köpte den för. Vi är så glada!

Wanaka har varit underbart vackert. Jag har träffat så många fina människor som jag hoppas på att hålla kontakten med ett bra tag!
Jag har resan sagt hejdå till några, jag är så dålig på hejdån... Jag kan inte sluta krama personen.
Vi lämnar wanaka på måndag!
Jag hör av mig innan jag lämnar Nya Zeeland. Snart ses vi Sverige!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till mitt äventyr.

Fråga mig

41 besvarade frågor

Translate Blog

Kategorier

Work & Holiday i Australien

En resa längs Australiens östkust samt mitt liv i Sydney där jag arbetar för Sydney Harbor Tall Ships.

Seglandes runt Stilla Havet

April 2012 - Oktober 2012 arbetade jag som "deckhand" ombord det vackra skeppet Soren Larsen när hon seglade runt i Stilla Havet.

Work & Holiday Nya Zeeland

Under 2014 befinner jag mig på Nya Zeeland, både för att arbeta och resa. Jag och min partner tänker resa runt hela landet i vår van och göra en skidsasong i Wanaka!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards